Cosmetică

Prima mea încercare de a prepara un produs cosmetic :)

M-am gândit să meșteșugesc multe pe lumea asta, dar să-mi fac propriile cosmetice încă nu mi-a trecut prin minte🙂 Cum însă este la modă să ai cât mai multe lucruri „home made” prin preajmă, iată-mă încercând (și reușind) să fac și propria cremă de corp acasă. Și pot spune că rezultatul este pe măsură: o cremă foarte frumos parfumată, fără parabeli și conservanți, cu ingrediente puține și care dau un rezultat fantastic.

Eu am o piele tare neîmblânzită! Ba se pătează de la stres, ba se irită de la apă, ba se usucă de la mediu și tot așa. Mereu trebuie să fiu atentă cum o îngrijesc. De curând însă am descoperit miraculosul efect al untului de Shea. Mă plimbam prin market și am găsit un unt de corp foarte frumos parfumat, la un preț foarte bun, care avea în compoziție unt de shea. Am cumpărat-o, și când am văzut efectele…m-am convins să-mi fac ceva similar și acasă.

Nu vă speriați! Crema asta e atât de simplu de făcut încât oricine o poate reuși. Și ca rezultat pot spune că iese mai multă decât mă așteptam la un cost mai jos. Rețeta o am de pe undeva de pe pinterest, dar pentru că nu am avut suficiente ingrediente, am înjumătățit cantitățile.

cremă 1

Avem nevoie de:

  • 4 linguri unt de shea (preferabil nerafinat)
  • 2 linguri (40 g) ulei de nucă de cocos (în stare solidă)
  • 4 linguri de ulei de migdale (sau alt ulei preferat – de exemplu ulei de shea)
  • 10 – 15 picături de ulei esențial parfumat (aroma după preferință – de portocală, mentă, lavandă etc.)

Pentru început amestecăm toate ingredientele într-o cratiță de inox perfect curată și dăm la un foc foarte mic, atât încât să se topească doar toate ingredientele, fără să fiarbă. Când s-au topit toate turnăm totul într-un bol de ceramică și dăm la rece pentru o oră, sau până când consistența începe să se solidifice din nou. Va trebui să arate ca untul topit și aproape răcit, este încă lichid, dar dă să se albească. După ce a ajuns la starea asta, batem cu un mixer toată compoziția timp de 10 minute, sau până când compoziția a devenit ca și consistența de frișcă bătută. Punem crema în cutiuțe curate sau într-un borcan, și o depozităm într-un loc întunecat și răcoros. Aici la noi temperatura urcă uneori și la 31 de grade în casă când nu dăm drumul la aer condiționat (afară sunt 38 de grade :D) și deci trebuie să țin crema în frigider.

Eu zic că merită să încercați. Mult spor😉 Iar pentru buze am preparat o rețetă de balsam de buze mentolat🙂

cremă 2 cremă 3

9 gânduri despre „Prima mea încercare de a prepara un produs cosmetic :)

  1. chiar pare simplu de facut si cred ca satisfactia de a o fi preparat tu insati este de nedescris. uite ca mi ai amintit ca trebuie sa imi iau si eu musai o crema pentru burtica ce tot crestea. neaparat sa fie home made🙂

  2. Și eu mi-am făcut un ser de fata și vreo 2 creme, insa nu am mai repetat operațiunea pentru ca nu am mai avut timp, ingrediente aveam…. ca m-am luat un „val ” și am comandat multe de pe elementul🙂

  3. Bun venit in club si felicitari! Atentie la folosirea uleiului esential de portocala in creme; e fotosensibil si nu este indicata expunerea la soare dupa ce te dai cu crema ce il contine. Deci daca planuiesti sa iesi din casa in tipul zilei nu te dai cu crema cu ulei esential de portocala; nu ma refer doar la plaja.
    Spor in continuare!

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

