Joacă de copii

Învățând prin joacă

Atât oamenii cât și copiii învață mult mai ușor prin practică și prin joacă. Bineînțeles și teoria este foarte bună, dar ce folos teorie fără practică, nu-i așa? Am cunoscut oameni cu foarte multă teorie în cap, dar incapabili să o pună în practică. Eu aș prefera o cantitate considerabilă de teorie și informație, dar și îndemânare la partea practică. Așa este peste tot. Chiar și când învățăm o limbă străină. Țin minte că învățam în școală cuvinte pe de rost, dar mai apoi când să le folosesc îmi era foarte greu. Soțul meu în schimb a învățat greaca în mod practic, exact precum un copil. Nu știa nici un cuvânt la început, dar prin semne și lucruri practice a învățat să comunice foarte bine atât oral cât și scris.

Aceeași metodă încerc să aplic și cu puiul nostru. Dacă am vreun regret în educația lui, atunci este acela că nu am luat-o mai din timp să-l învăț limba engleză. Se putea să știe mai mult decât știe, să poată comunica liber, fără să fie sfios. Totul niciodată nu-i prea târziu. Încercăm să învățăm cuvintele prin joacă, să comunicăm jucându-ne.

Mai jos vă arătăm două moduri pe care noi le folosim și care ne-au ajutat în învățarea cuvintelor noi și chiar în formularea de scurte propoziții. Este un început bun spre comunicare.

Unul dintre jocuri este Go fish. Puiul meu l-a învățat de la prietena noastră Kathy. Am tot căutat prin magazine un joc care să aibă cuvinte practice, dar nu am găsit. Singurul pe care îl avem este cel de la Book Depository de mai jos.

go fish 1 go fish 2

Totuși am lucrat și eu și am făcut unul home made. Am căutat cartonașe de imprimat pe internet, după care le-am decupat și le-am plasticat. Rezultatul este următorul.

Hand made go fish hand made  go fish1 go fish hand made

 

 

 

 

 

 

Cu jocul nostru învățăm și cuvinte noi bineînțeles.

 

 

 

O altă modalitate ingenioasă pe care am descoperit-o azi este cea de The airplane flies… Am făcut un avion din hârtie vesel și colorat, după care am început să ne jucăm cu el. The airplane flies…on the bed. The airplane flies on the carpet… Și cum avionul nu zbura niciodată în același loc, așa ne-am însușit cuvine noi, precum termeni ca under, on și near sau in my hand. Dacă aș fi încercat să-l învăț cuvintele teoretic nu cred că ar fi stat o oră să învățăm cuvintele așa cum am făcut jucându-ne cu avionul.

the plain flyes

Jocul și joaca sunt sănătoase atât pentru adulți cât și pentru copii. Prin ea învățăm să ne bucurăm de viață dar să asimilăm și informații noi. Bineînțeles și teoria este importantă, dar uneori ea poate fi transformată în ceva plăcut și practic, nu-i așa? Voi ce alte metode folosiți?

Un gând despre „Învățând prin joacă

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

