Dulce și-aromat

Un dulce rafinat – Macarons

Este a doua oară când încerc această rețetă, și asta pentru că prima oară nu mi-au ieșit. De fapt acești biscuiți rafinați cu gust delicat de bezea și migdală sunt foarte pretențioși. Piciorușul acela al lor este tot secretul. Dacă au crescut în cuptor acele bule mici care formează piciorul fursecului, atunci ați reușit. Prima oară nu mi-au ieșit (asta a fost anul trecut) și m-am descurajat. Pentru că sunt foarte lăudați însă, nu m-am dat bătută și am mai încercat o dată. Și de data aceasta mi-au reușit. Rețeta am imprimat-o de pe facebook de aici. Este bine să știți câteva detalii înainte să încercați prepararea acestor biscuiți.

  • ingredientele trebuiesc puse la gramaj exact
  • făina de migdale trebuie să fie o pudră foarte fină, deloc grunjoasă
  • nu coaceți biscuiții pe tavă de silicon (am copt eu pe tavă specială pentru macarons și s-au lipit). Mai bine se coc pe foaie normală de copt
  • chiar dacă nu le iese piciorușul sunt tot delicioși, dar …piciorușul e farmecul, nu?🙂

3 macarons

Să începem cu ingredientele.

  • 60 g albuș de ou
  • 75 g făină de migdale
  • 50 g zahăr cristal
  • 120 g zahăr pudră din comerț
  • puțină sare
  • O lingură rasă de cacao, sau colorant alimentar (pudră sau gel) – în nici un caz lichid.

Batem albușul spumă cu 50 de grame de zahăr pudră. Îl batem până devine tare și lucios ca o bezea (eu l-am bătut cam 10 minute). Adăugăm și sarea în albuș în timp ce îl batem. Acum este timpul pentru cacao (sau colorant) pe care îl omogenizăm bine. Dacă făina de migdale nu este pudră, o mai dăm o dată prin râșnița de cafea împreună cu zahărul cristal. O adăugăm apoi în trei etape în albuș și amestecăm cu o spatulă curățând marginile castronului. Trebuie să amestecăm încet de 40 – 50 de ori în total în compoziție.

După ce am amestecat, cu ajutorul unui poș sau a unei pungi tăiate la colț punem la distanță considerabilă câte un cerc de fursec pe hârtie de copt pe tavă. Când am terminat de pus toată compoziția, batem de masă tava de 10 – 15 ori pentru a ieși aerul din fursecuri. Lăsăm la uscat fursecurile pentru 15 – 30 de minute – în funcție de câtă apă conține albușul. Când atingem cu degetul, nu trebuie să se lipească.

Le punem la copt la cuptorul preîncălzit la 130 grade pentru 16 – 18 minute (cam 18 minute). Piciorușul crește în cuptor. După ce le scoatem, le lăsăm întâi la răcit în jur de 10 minute, apoi le dezlipim de pe foaie. Le umplem cu cremă tartinabilă de care dorim, sau cu cremă de ciocolată (în cazul meu nutella).

Poftă bună și mult spor🙂. P.S. Eu nu am avut colorant și am folosit cacao. Data viitoare poate o să iau colorant și o să iasă mai aspectuoși🙂

1 macarons 2 macarons

7 gânduri despre „Un dulce rafinat – Macarons

  1. Felicitari!! Sunt foarte frumoasi si stiu ca sunt si deliciosi. Am facut si eu si spre surprinderea mea mi-au iesit din prima, chiar ii ziceam sotului meu ca acela a fost testul de cofetar :))
    Pentru ca mi-ai facut pofta, cred ca maine fac si eu o tura.

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

