Hobby · Uncategorized

Stele de Crăciun

stele 3

Se apropie și se apropie cu pași repezi…Cum cine? Sărbătoarea Nașterii Domnului Iisus. Este sărbătoarea preferată pentru majoritatea dintre oameni. Totul deodată este îmbrăcat în sărbătoare, totul devine strălucitor și luminos. Orașele sunt împodobite încă din noiembrie iar în magazine se vând de zor beteală și fel de fel de decorații. Nu cred că există sărbătoare pentru care să se cheltuiască atât de mult. Din ce mai trist însă este faptul că mulți oameni nici nu mai știu ce reprezintă Crăciunul cu adevărat. Critică creștinismul, sunt împotriva lui Iisus, dar sărbătoresc Crăciunul. Oare chiar nu-și dau seama că fără Iisus nici măcar nu ar fi un Crăciun? Că până și numerotarea anilor se face cu „înainte de Cristos” și „după Cristos” ?  Printre atâtea podoabe și strălucire este minunat să ne amintim că de fapt farmecul sărbătorii constă în darul minunat pe care l-am primit de la Tatăl nostru Dumnezeu, în persoana pruncului Iisus.

Pe lângă alte decorații de Crăciun, îmi place ca în casă să am scena nașterii Domnului în miniatură, să ne amintim de fapt că sărbătoarea adevărată nu este nici Moș Crăciun, nici Aghios Vasilis (pentru greci), ci că sărbătorim Nașterea Domnului Iisus.

Și că vorbim de decorații, anul acesta în plimbările mele prin Jumbo am văzut ceva stele sclipitoare pe rafturi. Mi-au plăcut atât de mult și când aproape să pun mâna pe ele, m-am întrebat: oare eu nu le pot face acasă? Cum să nu? Cu un soț îndemânatic și un ferestrău mecanic mic (se numește altfel…dar expertul nu este acasă acum să-mi spună denumirea😀 ) ne-am pus pe treabă…Mai întâi am găsit o bucată de placaj pe care am marcat-o în formă de stea în șase colțuri. Meșterul a tăiată cu geniala lui mașinărie, după care am trecut eu la atac cu aracet diluat cu apă, hârtie imprimată, sclipici și lac (de bărci – pentru că este mai rezistent).

În final au ieșit steluțele noastre dragi. Când vedeți sclipiciul veți avea impresia că odată ce puneți mâna pe ele vă veți umple și voi cu sclipici. Ei bine nu este cazul, pentru că lacul de bărci este dat pe deasupra și nu se poate lua nici măcar un fir de sclipici. Înainte de a lăcui stelele pentru a le duce în starea finală, trebuie date peste hârtia de decor deja lipită încă un strat izolant de aracet. Dacă nu, hârtia se va păta de la lac.

Cred că puteți face aceste stele și din alte materiale precum carton gros, sau izolant pentru case…puteți încerca diverse materiale. Lemnul însă este mai rezistent. Iar ca decorul să fie complet, am cules și ceva conuri de pini pe care i-am legat de codițe, i-am înmuiat în lac de bărci apoi i-am presărat cu sclipici și i-am lăsat la uscat peste noapte într-un loc aerisit. Erau și în market dar…de ce să nu decorez eu conurile când le găsesc gratis? Iar sclipiciul este ieftin și cu tona😀. Puteți să faceți daruri cu astfel de steluțe decorative și cu siguranță. Mult spor la decorat!

 

8 gânduri despre „Stele de Crăciun

  1. multumesc mult🙂 iti recomand lut alb DAS daca doresti decoratiuni in stil scandinav sau se poate si picta… dar a fost o placere sa lucram cu el… pentru detalii fine tot fimo ramane🙂

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

