Ce avem la prânz?

Focaccia – pâine italiană

Am savurat pentru prima oară focaccia la un restaurant. Este delicioasă și atât de simplu de preparat încât nu m-am putut abține să nu caut rețeta și să o încerc și eu. Și recunosc s-a terminat mai repede decât mi-aș fi dorit😀. Rețeta nu am luat-o de pe un site anume, ci am comparat mai multe rețete apoi m-am pus pe gătit.

Focaccia

Pentru două tăvi mari de cuptor avem nevoie de:

  • 500 g făină
  • 30 ml ulei de măsline
  • 200 ml apă
  • o linguriță rasă de sare
  • un plic de drojdie uscată
  • ulei de măsline pentru uns
  • oregano
  • (opțional puteți adăuga felii de măsline, praf de usturoi…)

Amestecăm drojdia cu puțină făină și puțină apă și o lăsăm la dospit vreo 10 minute. După ce a dospit, punem maiaua în făină și adăugăm apa și sarea. Frământăm aluat și adăugăm și uleiul de măsline treptat. Frământăm până nu se lipește de mâini aluatul. Tăvălim prin puțin ulei aluatul astfel încât să nu se prindă o crustă peste el și îl dăm la crescut la un loc cald până își dublează volumul.

După ce a crescut luăm aluatul și îl împărțim în două părți egale. Din fiecare parte întindem câte o foaie de 1,5 cm grosime (aproximativ) și aplatizăm cu degetele astfel încât să rămână neregulată. Preferabil este să întindem foaia de aluat pe o foaie de copt direct în tavă. După ce prima foaie este întinsă, o ungem cu ulei de măsline din belșug și presărăm oregano peste ea (și bineînțeles și măsline sau alte arome dorite). Dăm la cuptor focaccia la 170 grade pentru 20 de minute, sau până se rumenește ușor. Se consumă caldă. Poftă bună!

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

