Joacă de copii · Uncategorized

Cum am învățat cât este ora…

Mai țineți minte cum și când ați învățat cât este ora pe ceasurile cu ace? Cred că aveam în jur de șase – șapte ani când mama mea mi-a explicat pe ceasul mare din casă cum să cunosc ora. Nu cred că am înțeles chiar din prima, dar în timp se pare s-a prins și această informație de mine😀

Acum a venit rândul puiului meu să învețe cât este ora, și asta nu pe un ceas electronic, ci pe unul cu ace. Deși nouă, adulților, ni se pare un concept simplu, pentru copii timpul trece diferit și este perceput diferit. Adulții sunt stresați de timp și mereu în alertă. Copiii nu au nici o grabă.

Pentru a învăța cât este ora am folosit cărțile de joc de la Editura Gama pe care le-am cumpărat dintr-o librărie, dar care se găsesc și online aici. Mai sunt și alte tipuri de cărți de joc educative la ei. Pe lângă aceste cărți de joc ne-am folosit de un ceas cu ace și cu numere arabe scrise mare și clar. De asemenea am folosit și hârtie, culori și multă imaginație și răbdare.

Pentru început i-am explicat micuțului pe ceas câte minute are o oră și cum se numără ele mai ușor, din cinci în cinci. Asta l-a ajutat foarte mult. Apoi i-am explicat câte ore are o zi întreagă, iar pentru a înțelege acest lucru am desenat un ceas mai neobișnuit cu 24 de ore în loc de 12, pe care am reprezentat aproximativ orele din zi și orele din noapte. Desenul nu este cine știe ce, dar este perfect pentru a înțelege diferențele orelor.

ceas 4

Am început apoi să ne jucăm cu acele cărți educative despre care vă povesteam. Mai întâi am întins cărțile cu imaginile ceasurilor. Apoi după ce ne-am uitat și pe cărțile de joc explicative, am încercat împreună să punem corect cărțile cu ora în format electronic la ceasurile corespunzătoare. Aici ne-a luat ceva timp și răbdare, mai ales că de fiecare dată număram minutele așa cum am învățat.

Am repetat această activitate încă o dată în altă zi, și o repetăm tot așa până se lipește de pui bine de tot.  Am observat că a doua oară deja știa ușor când este și jumătate și nu numai. Cu siguranță că mai există și alte idei creative care să ajute pruncii cu învățarea orei.🙂 Mult spor la joacă!

2 gânduri despre „Cum am învățat cât este ora…

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

