Ce avem la prânz?

O pâine în două minute

Laura Frunză a lansat zilele astea un concurs pe Facebook interesant despre pâinea de casă care mi-a atras atenția. De obicei coc pâinea în casă (cumpăr foarte rar, doar atunci când nu am timp să o fac eu). Printre multele rețete eu o am pe cea clasică unde trebuie să frământ aluatul, îl las la dospit la loc cald…și așa mai departe. Când am văzut concursul, bineînțeles că m-am înscris și eu, dar am tras cu ochiul și la ceilalți participanți, să văd ce alte tipuri de pâine preparate în casă propun. Și am găsit această fantastică, minunată, extraordinară, gustoasă…(și aș tot continua cu lauda)…pâine pe care Ana nu a lăudat-o degeaba. Pâinea se prepară fără frământat, în doar două minute și iese o minunăție cu coajă crocantă și miez moale și elastic! Practic nu are ce să nu-ți iasă la aluat, deci este perfectă pentru orice începător sau neexperimentat în bucătărie. Știu că Raluca se teme de aluat 😀 așa că my dear te provoc să încerci această rețetă și să-mi spui cum ți-a ieșit 😉 Și pentru mai multe instrucțiuni, vă puteți uita și la video-ul foarte explicit din acest link.

pâine 4

Gata acum cu lauda. Să trecem la treabă. Pentru început suflecați-vă mânicile, pregătiți un bol mai mare și ne apucăm acum de treabă! Avem nevoie de:

  • 500 g făină
  • o linguriță drojdie uscată
  • două lingurițe sare
  • 340 ml apă la temperatura camerei

Amestecăm făina cu drojdia și sarea, apoi turnăm apa și amestecăm cu o spatulă cât să se strângă totul grămadă ca un aluat foarte lipicios. Este un proces care durează maxim două minune. A fost greu? Nuuuu! Acum aveți aluatul gata!!! Îl puneți frumușel în frigider (acoperit cu un prosop sau o folie din plastic) pentru vreo 12 – 15 – 19 ore…Practic îl uitați acolo. El va crește dar nu foarte tare.

Acum urmează coptul, la fel de simplu ca restul. Înfăinăm masa de lucru super bine. La fel și mâinile. Luăm aluatul super lipicios (dar nu se va lipi de mâini dacă avem făină din abundență), îl aplatizăm puțin și îl împachetăm în treci, apoi încă o dată în trei (puteți vedea asta și în video-ul din link). Lăsăm pâinea pe masa de lucru vreo oră. Încingem cuptorul la 250 grade și punem în el o oală cu capac (eu am pus o oală cu o tavă deasupra pentru că toate capacele mele aveau mânere din plastic 😀 ). Scoatem cu atenție oala din cuptor și punem pâinea cu partea care era în jos pe masă, să fie în sus în oală. Acoperim oala și timp de 20 de minute o lăsăm frumos în cuptor la copt. După cele 20 de minute, luăm capacul de pe oală și mai lăsăm pâinea la copt încă 15 minute. După coacere o scoatem din cuptor și o lăsăm la răcit (nu prea rezistă ea mult nemâncată 😀 – așa de bine arată) și ne bucurăm de o pâine rapidă cu crustă crocantă și miez moale și elastic!  Merită, merită, merită! Și ca să se păstreze bine, după ce s-a răcit este bine să o înfășurați într-un prosop și să o puneți într-o pungă din plastic. Dacă ați probat rețeta, aș fi fericită să-mi lăsați un link cu rezultatul 🙂

 

6 gânduri despre „O pâine în două minute

  1. E greu să-ți alegi pâinea cea de toate zilele, mai ales dacă nu sunt omul care o și face, fiind singur. Eu cumpăr un sortiment de pâine făcută pe vatră, gustoasă, dar apreciez mult felul prezentat de tine.

  2. cred ca savoarea de la copt depinde si de capacul ala 🙂
    Acum nu am cuptor sa se preteze la sta (am un mini cuptor electric, mic mic), asa ca fac paine doar la masina de paine ( magazinul cu paine e la 1km asa ca ies mai ieftin si mai repede cu o paine facuta in casa); dar pe viitor…

    1. Să știți că am copt pâinea si pe tavă normală fără să o acopăr si nu-i diferență. Poate coaja nu este chiar atât de crocantă, dar pâinea iese la fel în general. Iar cuptorul meu este preistoric 🙂 pentru că stăm în chirie și nu-i al nostru.

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

