Joacă de copii

Muzica și bucuriile ei

Ce importanță are muzica pentru fiecare dintre noi? Când ascultați muzică și de ce o ascultați? Care sunt sentimentele pe care vi le generează melodiile pe care le auziți și poate chiar le intonați? Și încă o curiozitate: cât de des cântați?

Muzica pentru noi are o însemnătate deosebită. Eu evit muzica melancolică, pentru că dacă ascult astfel de melodii, mi se îneacă toate corăbiile :).  Încă dinainte ca pruncii noștri să se nască obișnuiam să cânt. După ce au venit pe lume, întotdeauna le-am cântat pentru a adormi. Apoi am folosit muzica pentru a-i învăța diverse lucruri. Eu am observat că un cântecel frumos are un efect mult mai profund asupra copiilor, decât multe lecții predate cu sârg. Și de când puiul meu cel mare este la pregătitoare, am început să învățăm mai multe cântecele, să le ascultăm pe youtube și să ne amuzăm de versurile lor haioase. Nu mai spun ce fericire mare este pentru bebe Luca atunci când cântăm. Bate din palme și râde cu o poftă de zile mari.

Cum avem nevoie de inspirație permanentă în materie de muzică și versuri pentru copii, apelăm mereu la vechiul nostru prieten, internetul. Înafară de renumitul youtube, puteți găsi cântecele frumoase și versuri pentru copii pe http://www.anidescoala.ro  Cu ceva timp în urmă încercam să-mi amintesc versurile cântecului „Vine, vine primăvara…” Clar că neuronii mei adormiseră de-a binelea pentru că nu mi le-am putut aminti. Am găsit însă versurile aici, alături de multe alte cântecele îndrăgite de mine când eram copil.

Drept să vă spun, nu suntem la curent cu noutățile muzicale pentru copii. Preferăm versurile clasice, care păstrează acea inocență și bucurie pe care rareori le mai întâlnim astăzi. Copiii noștri au nevoie de stimuli pentru a-și dezvolta atât cele cinci simțuri binecunoscute de noi, cât și gusturile într-un mod rafinat. Noi ne inspirăm și ne vom inspira de aici când vine vorba despre versuri pentru copii.

Am aprecia să ne vorbiți și despre sursele voastre de inspirație în ceea ce privește muzica, prin comentarii.

3 gânduri despre „Muzica și bucuriile ei

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

