Tărâmul lui Setilă

Limonadă de căpșuni

Suntem lângă munte, și este mai răcoare decât în zonele mai sudice din România. Și dacă ar fi să compar Bucovina cu Grecia…nu există termen de comparație între cele două. În Grecia la ora asta ne terminau țânțarii și stăteam non-stop în casă la aer condiționat. Noaptea era cuptor, iar ziua și mai și! Fiecare zonă are farmecul ei :). Totuși și aici vara merge ceva răcoritor și delicios. Iar căpșunele sunt bine venite oricând 🙂 Cu o cumnată care are o grădină plină de căpșuni, cu o soacră ce are și ea o grădină cu zmeură, căpșuni și fel de fel de bunătăți, și cu mine 😀 care mi-am plantat prima mea grădină în care am căpșuni, avem din belșug aceste bunătăți parfumate. Bebe Luca îndoapă toată ziua căpșuni, zmeură, cireșe și tot ce prinde. Și se pare că i-a priit și limonada de căpșuni, pentru a cărei rețetă m-am inspirat de la Jamila, doar că eu am preparat-o cu jumătate din cantitate.

Gustul ei? Delicios. Eu nu mă dau în vânt după limonadă, dar limonada de căpșuni cu mentă ne-a încântat papilele gustative întregii familii. O recomand cu toată inima. Este foarte răcoritoare și delicioasă!

Cantitățile folosite sunt:

  • 250 de căpșuni proaspete
  • 200 ml zeamă de lămâie
  • 3 frunze mari de mentă
  • 750 ml apă
  • miere sau zahăr sau îndulcitor după gust

Căpșunele le curățăm de frunze și codițe, și le spălăm bine, după care le scurgem de apă. Adăugăm cele trei frunze de mentă peste ele, i le batem cu un blender cu picior, până se face totul pastă. Stoarcem și lămâia de zeamă, și amestecăm piureul de căpșuni cu sucul de lămâie. Adăugăm mierea (sau îndulcitorul) și amestecăm bine, după care lăsăm jumătate de oră deoparte.

După jumătate de oră, strecurăm compoziția de căpșuni cu lămâie, pentru a îndepărta sâmburii și impuritățile. Mestecăm bine în strecurătoare cu o lingură, pentru a curge tot sucul.

Punem sucul într-o carafă de doi litri. Adăugăm 750 – 800 ml de apă și amestecăm bine. Dacă mai este cazul, mai adăugăm miere sau îndulcitor. Amestecăm bine, și dăm la rece pentru o oră sau două. Se servește la umbră, cu o companie plăcută alături. 🙂 Poftă bună!

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

