Gadget-uri de bucătărie

Ustensile de silicon – care mai de care mai ingenioase

Sunt ceva ani de când au apărut pe piață tot felul de gadget-uri de silicon. În special pentru bucătărie găsim o diversitate care ne întrece imaginația! Încet încet și la mine în bucătărie s-au adunat tot felul de minunății care de mare mai ingenioase. Și dacă mă uit pe net…încă îmi lipsesc multe din colecție, dar în timp sperăm să le completăm. Bineînțeles nu putem ține pasul cu ingeniozitatea producătorilor care se gândesc pentru câte un gadget la fiecare detaliu casnic, dar așa pentru operațiunile de bază merită să le avem😀 Prețurile acestor unelte diferă de la producător la producător, dar eu în general le-am cumpărat fie de pe internet, fie de la Lidl sau Jumbo.

Câteva lucruri pe care trebuie să le știți despre uneltele de silicon din bucătărie:

– se pot folosi atât la copt cât și în congelator fără nici o problemă

– se pot spăla în mașina de spălat vase

– dacă le folosim, nu trebuie să le mai ungem cu ulei, ci pur și simplu punem compoziția în ele și o dăm la copt

– înainte de a scoate ceea ce am gătit din ele, le lăsăm puțin la răcit.

– nu se pun pe foc direct, sau pe ochi de aragaz electric

– pentru o mai bună utilizare, citiți prospectul de utilizare. Eu de exemplu am topit o dată o spatulă de silic0n în mâncare, pentru că se pare că era alt gen de silicon, mai degrabă ar fi dus spre radieră.

Și acum prezentarea minunățiilor.

hartie silicon
Foaie de copt de silicon. Foarte bună la copt fursecuri, blat de tort. Înlocuiește cu succes hârtia de copt/ De asemenea o putem înfăina puțin și o este excelentă la întinderea foilor de prăjituri sau plăcinte fără să se lipească. Este gradată în cm, inch și are diametrul gradat. Eu am luat-o din Lidl, dar am găsit și pe alte site-uri la prețuri accesibile.
Captură
Ștampilă pentru biscuiți. Mânerul este din lemn, dar ștampila din silicon. Se scoate doar ștampila de silicon când trebuie spălată. Am cumpărat-o de pe Amazon și recunosc…prețul a fost destul de mare, dacă luăm în calcul și transportul. Din păcate în magazinele asiatice online nu am găsit ceva similar, și nici în market.
12
Tava pentru macarons, deși nu am folosit-o decât o dată, și atunci fără prea mult succes😀, este perfectă nu doar pentru macarons ci și pentru fursecuri mai mici. Se coc excelent pe ea fără să se lipească.
11
Tăvi pentru brioșe. Sunt superbe pentru copt brioșe de diferite forme. Cam brioșele pe care le găsiți pe blog sunt coapte în aceste tăvi. Le folosesc de zeci de ori și sunt în stare ca noi. Recunosc că vreau să-mi măresc diversitatea pentru că am doar aceste patru modele.
10
Acest set mic de forme îl am de la Coca. De obicei fac bomboane de ciocolată în ele. Sunt super pentru ciocolată, deși puteți și coace în ele. Sunt însă prea mici pentru a face brioșe.
9
Formă de chec de silicon. Este perfectă pentru checuri care nu cresc foarte înalte.
8
Minunăția asta este perfectă pentru a scrie și a decora torturile și prăjiturile! Din păcate vârful cel subțire mi l-a pierdut piticul și sper cu toată inima să-l găsesc. O recomand cu drag pentru amatorii de decorații culinare.
7
Cui nu-i place mierea? Și pentru mere avem tot din silicon această spatulă.🙂
4
Nu cred că am lingură de mestecat prin oale mai bună decât lingura asta. Pe mijloc are o bucată metalică pentru a nu se îndoi lingura. Este perfectă la gătit și poate fi folosită atât la gătit la foc, cât și la rece.
3
Am descoperit folosirea spatulei în bucătărie acum opt ani și de atunci nu mă pot lăsa de ea. Am vreo trei și cred c-o să-mi mai iau că nu-mi ajung :)) Se pot folosi atât la mestecat în oale la gătit, în wok-uri, pentru că nu zgârie, dar curăță bine fundul recipientelor. Este perfectă pentru nivelat prăjituri, dar și pentru șters perfect fiecare strop de compoziție atunci când mutăm de ceea ce gătim dintr-un recipient în altul (de exemplu aluatul de chec din castron în tavă).
2
Acum ceva ani mi-am topit o pensulă cu păr din plastic ungând o tavă fierbinte. De atunci am trecut la pensula de silicon. Asta o am din Lidl împreună cu spatula maro de mai sus. Îmi place de asemenea că ambele au mânere metalice. Perfectă atât pentru uns pâinea sau covrigii sau cornurile…dar și pentru însiropat blaturi.
1
Asta este cea mai nouă achiziție pe moment în materie de silicon. Nu pot spune ce bomboane delicioase și frumoase de ciocolată ies în forma asta. O am de pe un magazin asiatic online și este ieftină. Merită toți banii!

 

10 gânduri despre „Ustensile de silicon – care mai de care mai ingenioase

  1. Stampila asemanatoare se gaseste la Inmedio la o revista, pe mov, parca😉, la 5 lei. E un stand/carucior cu mai multe reviste cu chestii din silicon.

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

