Dulce și-aromat

Prăjitură ecler cu ciocolată și cremă – răcoritor și ușor

Cu toții știm de minunatele eclere de vanilie. Prima mea încercare de a le prepara cu ceva ani în urmă a fost un adevărat dezastru! Și acum mă întreb de ce nu mi-au ieșit, pentru că se pregătesc pur și simplu atât de ușor! Bineînțeles de atunci le-am preparat și devorat de multe ori. Acum că e vara, prefer să nu mai gătesc în fiecare zi, să nu încălzim atmosfera din casă care deja este destul de încinsă! Dar această prăjitură se cerea făcută, mai ales că este și răcoritoare. Rețeta o am de pe site-ul Amandei, care nu are doar rețete, ci și multe craft-uri pe el. Bineînțeles că am adaptat-o puțin în funcție de ce am avut prin casă, dar a ieșit exact ca a ei și a ieșit și super delicioasă. Nu vă descurajați. Deși arată bine, este și foarte ușor de preparat!

ecler tăiat

Avem nevoie de:

Pentru blat:

  • o cană de apă
  • jumătate de cană de unt
  • o cană de făină
  • un praf de sare
  • 4 ouă mari

Pentru crema de ciocolată:

  • 60 g ciocolată neagră
  • 30 – 40 g zahăr pudră
  • 2 lingurițe unt
  • două – 3 linguri lapte

Pentru cremă – eu am folosit cremă din comerț pentru eclere (se găsește și în România). Pe deasupra avem nevoie de un plic de frișcă. Dungile sunt făcute din 4 pătrățele de ciocolată topite în două linguri de smântână. Puteți folosi însă sos de ciocolată cu succes (eu nu am avut în casă, așa că l-am inventat eu 😀 )

Pentru început punem la fiert apa cu untul și sarea într-o oală cu fund dublu. Când a dat în fiert și s-a topit untul, luăm de pe foc oala. Adăugăm repede făina și amestecăm repede și bine până nu mai sunt cocoloașe. Lăsăm la răcit. Când compoziția este doar călduță, adăugăm ouăle pe rând și le amestecăm bine în aluat. Amestecăm bine să nu rămână cocoloașe. Ungem cu unt o tavă de 9/13 inci și întindem aluatul în ea în strat uniform. Dăm la cuptor la 170 grade pentru 30 -35 minute, sau până prăjitura capătă o nuanță auriu – maronie. Când este gata de copt, o scoatem din cuptor și o lăsăm la răcit complet. La început va fi crocantă, dar după ce se răcește se înmoaie foarte bine.

Între timp amestecăm cele 60 g de ciocolată neagră cu cele 2 lingurițe de unt și le topim la microunde. Adăugăm zahărul pudră și amestecăm bine. Dacă este prea gros, adăugăm 2-3 linguri de lapte, așa încât să iasă un sos de ciocolată nu prea subțire, dar nici gros. Îl întindem peste foaia de prăjitură. Adăugăm deasupra crema de eclere preparată după instrucțiuni, apoi întindem deasupra cremei, frișca. Pe frișcă trasăm dungi din sos de ciocolată, iar ca să iasă cu model tragem niște lini cu un cuțit pe lungimea tăvii. Se dă la rece cel puțin trei ore înainte de servire și se păstrează în frigider!  Poftă bună!

ecler felie 1

ecler felie - Copie

prăjitură ecler - Copie

blat de ecler - Copie

 

5 gânduri despre „Prăjitură ecler cu ciocolată și cremă – răcoritor și ușor

  1. Pentru tine e ușor, că ai îndemâna necesară, dar eu prefer să le comand la cofetărie. Poate că nu-s chiar așa delicioase ca ale tale, dar sunt sigur că-s mult maI bune decât mi-ar ieși mie! 😉

    1. 🙂 sunt sigură că după o primă încercare ți-ar ieși! Mai ales că frișca și crema sunt cumpărate și nu făcute 🙂 Doar blatul și siropul le-am făcut eu…Crema de eclere îmi iese mai greu din păcate 😀

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

